Sankt Annæ Big Band (SABB) er åbent for alle elever på Sankt Annæ Gymnasium. Vi spiller et bredt repertoire, med bigbandarrangementer af både danske og udenlandske komponister.

Besætningen er saxofoner, trompeter og basuner samt rytmegruppe. Når repertoiret kræver det optager vi også sangere i orkesteret. Du kan læse mere om optagelsesprøverne her

SABB har jævnligt besøg af gæstedirigenter som f.eks. Nikolai Bøgelund, Steen Hansen og John Riddell. Hvert andet år rejser vi til USA, hvor vi besøger amerikanske ungdomsbigbands og deltager i workshops med nogle af de bedste jazzmusikere i USA.

SABB modtog en 2. præmie på den prestigefyldte Berklee College of Musics årlige High School Jazz Festival i 2016. I marts 2023 var vi i New York City, hvor de bl.a. deltog i en heldagsworkshop under Jazz At Lincoln Centers uddannelsesprogram for amerikanske highschool bigbands.

Sankt Annæ Bigband 2023-24

Miamaja Clausen Vinther

Rytmegruppe:
Jonas Paulsen (gui)
Marcus Ørum Palsbøll (pno)
Toke Osbæck Rasmussen (dr)
Villas Østergaard Pedersen (b)

Sidst opdateret 6. februar 2024

Bliv en del af vores online fællesskab!

Følg os på vores sociale medier for at holde dig opdateret med vores spændende aktiviteter, begivenheder og de seneste nyheder.
Klik på profilerne herunder og vær med i vores digitale rejse i skolens hverdag.

Sankt Annæ Gymnasium

Gymnasiet